Iedereen krijgt er wel eens mee te maken en sommige mensen zelfs vaker: rugpijn. Rugpijn kan verschillende oorzaken hebben. De eerste tip die wij je willen geven heeft te maken met beweging. Blijf voldoende bewegen, zo blijven de spieren warm en soepel. Meer tips weten? Lees dan snel verder!

Massagecursus

Misschien heb je vaker last van rugpijn en ben je er inmiddels wel een beetje aan gewend. Wanneer je weet dat het een terugkerend probleem is, kan een massage op zijn tijd wonderen verrichten. Het volgen van een massage cursus samen met je partner kan jou helpen bij het verminderen van rugklachten. Na het volgen van de cursus kun jij jouw partner masseren en hij/zij jou! Een massage opleiding volgen? Kijk dan eens bij Positive Touch.

Bel een fysiotherapeut

Deze tip kun je volgen, wanneer je merkt dat je rugpijn niet na een paar dagen verdwijnt. Het kan zo zijn dat er een diepere reden van de rugpijn is, dan je in de eerste instantie dacht. Een fysiotherapeut kan jou masseren en geeft jou oefeningen voor thuis. 

Goede nachtrust

In de meeste gevallen is rugpijn een gevolg van overbelasting in de onderrug. Om overbelasting tegen te gaan, is een goede nachtrust belangrijk. Een nachtrust van 7 tot 9 uur kan jou helpen bij dit herstel.

Let op je houding

Een onjuiste houding kan zorgen voor rugklachten. Niet alleen je zithouding is hierbij van belang, ook de manier van lopen, tillen en staan is belangrijk. Wanneer je deze activiteiten met regelmaat op de verkeerde manier uitvoert, kunnen rugklachten toenemen.