De live chat service in de facilitaire dienstverlening is een toegevoegde waarde. In de facilitaire dienstverlening komen er veel informatieve vragen binnen en ook vragen over offertes. Als er een live chat service aanwezig is bij een bedrijf in de facilitaire dienstverlening, kunnen er veel vragen via de chat beantwoord worden. Dit ontlast het desbetreffende bedrijf en hoeven ze hier geen tijd aan te besteden. De live chat service is 72 uur per week online, hier kunnen klanten met alle vragen komen die met het desbetreffende bedrijf te maken hebben.  

Aan het begin van een samenwerking vraagt Chatkracht altijd om een kenniscentrum in te vullen. Hierdoor heeft Chatkracht alle benodigde informatie om de klant zo goed mogelijk verder te helpen. Als een klant geïnteresseerd is in een van de producten of diensten van een bedrijf, probeert Chatkracht de contactgegevens van de klant te achterhalen. Hierdoor heeft een bedrijf een warme lead. Het bedrijf hoeft dan alleen nog maar de sale te maken.  

Het grootste voordeel van een live chat op de website, is dat het een laagdrempelige manier van communiceren is voor de klant. De klant zal eerder een chat starten dan dat de klant een contactformulier invult. Als een klant verder goed wordt geholpen in de chat, geven ze eerder contactgegevens door. Dit gebeurt minder als er geen live chat aanwezig is op de website.  

Chatkracht pakt binnen 30 seconden de chat op en hierdoor hoeven klanten nooit lang te wachten op een antwoord. Doordat de chatspecialisten gerichte vragen stellen, kan het probleem van de klant vaak snel worden opgelost.  

Kortom, de live chat service is voor de facilitaire dienstverlening een toegevoegde waarde. Het bedrijf bespaart erg veel tijd en moeite aan het beantwoorden van informatieve vragen. Daarnaast ontvangen ze warme leads doorgestuurd, waarbij alleen nog maar de sale hoeft worden gemaakt.