Het werven en behouden van klanten

Wanneer je een bedrijf hebt is het aller belangrijkste natuurlijk het verkrijgen van klanten, zonder afnemers van je producten of diensten is het natuurlijk onmogelijk om je bedrijf draaiende te houden. Daarom is het belangrijk om goed je klanten te kunnen werven, maar ook is het erg belangrijk om je klanten te kunnen behouden. Je wilt natuurlijk dat een klant tevreden is en terugkeert voor een herhaal aankoop, en wellicht vertellen ze zelfs hun vrienden en kennissen over jouw bedrijf. Wil je weten hoe je dit het beste kunt doen? Lees dan hieronder snel verder. 

Klanten verkrijgen 

Om klanten te krijgen is het natuurlijk belangrijk dat jouw doelgroep kennis maakt met jouw bedrijf. Dit kan je doen door jouw bedrijf te promoten om zo nieuwe mensen kennis te laten maken met jouw bedrijf, zo weten zij van jouw bestaan af. Om de klanten ook daadwerkelijk binnen te halen om een aankoop te laten doen is het belangrijk dat je bedrijf betrouwbaar is. Zo weten de klanten zeker dat de aankoop hun geld waard is. Luister ook goed naar de feedback van de klanten, zo weet je wat je kan verbeteren maar ook wat zij als prettig hebben ervaren zodat je dit nog verder kunt uitbreiden. 

Klanten laten terugkeren 

Wanneer een klant eenmaal kennis heeft gemaakt met het bedrijf en een aankoop heeft gedaan is het erg belangrijk om ervoor te zorgen dat deze klant ook weer terug komt naar je bedrijf. Zorg voor een goede service en een goed product of een goede dienst waar de klant blij van wordt, zo creëer je klantloyaliteit. Ook kan je gebruik maken van een soort stempelkaart, hiermee activeer je de klant om terug te keren omdat er een beloning tegenover staat. Zo is de klant blij, en jouw bedrijf ook! 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *